אין לנו פתרונות קסם, אין לנו טמפלטים מנצחים אין לנו תבניות קבועות אבל יש לנו

אסטרטגיה ברורה
ותהליך ייחודי

מהפכות הן מאפיין מרכזי לחברה מתפתחת, לצרכיה המשתנים ולתנאים הסביבתיים הדינאמיים. המהפכה התעשייתית הראשונה נטעה שורשים אי שם במחצית המאה ה-18. היא הרעידה את אמות הסיפים של החברה כולה, של התעשייה והמסחר ושל הכלכלה. לאחריה פקדו אותנו המהפכה התעשייתית השנייה, השלישית ובעיצומם של ימים אלה, אנו חלק מהמהפכה הדיגיטלית שהחלה בשנות ה-80 ועדיין מתרחשת

המהפכה הדיגיטלית החלה במחשב אישי וטלפון נייד ובמהירות החליפה את מרבית הטכנולוגיות האנלוגיות בטכנולוגיות דיגיטליות. פקס, טלוויזיה, מצלמה, מדחום, משקל וכיוצ"ב שינו פניהם ללא היכר. החוויות הטכנולוגיות המסורתיות שינו צורה וצבע, אינטרנט, ביג דאטה, אפליקציות, מדפסות תלת – ממד, קניות אונליין, פייסבוק, וואטסאפ וסלולר שהפך לחלק מסביבת העבודה שלנו. כל אלה הפכו לחלק מהשגרה הבסיסית והנורמטיבית. המהפכה הזו מתפתחת בקצב מהיר בכל קנה מידה ומייצרת פריצות דרך חסרות תקדים

ענפים רבים התייעלו, נחשפו, הרחיבו את טווח ההפצה ועוד. במקביל אנו עדים גם לשינויים צרכניים מהותיים. אופי הצריכה השתנה, חווית הקנייה משתנה מרגע לרגע, התחרותיות מתעצמת. שקיפות המידע והנגישות לכולם מחייבת את העסקים לסטנדרטים שונים, החל מהמוצר וכלה בשירות

עסקים קטנים כגדולים מוכרחים לבחון כל הזמן את האופן שבו הם עושים עסקים. עליהם להבין את הסביבה המשתנה, לאו דווקא הטכנולוגית – עליהם לקרוא את המפה, את המגמות ואת האילוצים (ראה קורונה) ולקרוא תיגר על הסטטוס קוו

המציאות שלנו מאופיינת באי וודאות. כללי המשחק השתנו וככל הנראה ישתנו עוד פעמים רבות. יש לזכור כי אי וודאות איננה תקלה אך היא מחייבת צמצום פערי רלוונטיות וצמצום פערים טכנולוגיים לא רק כדי לשרוד אלא בעיקר כדי להצליח.

זמן משמעו כסף ויעילות כלכלית היא גולת הכותרת. הניסיונות להשיג את קטר המהפכה, להגיב לשינויים, להוביל טרנדים וליישם אג'נדות חדשות – מאלצים אותנו לא פעם להכניס הכל לתוך תבנית. התבנית חוסכת זמן, מהירה, יעילה ("אם עובד לאחרים וודאי יעבוד גם לי") ובעיקר היא נגישה. תבניות, דגמים, מודלים, טמפלטים מאפיינים בעיקר את המאה האחרונה כחלק מהכמיהה לפעול במהירות, כחלק מהרצון העז להבטיח וודאות. בפועל התוצאות בינוניות ולעיתים מפספסות לחלוטין את היעדים

לכל עסק
DNA משלו

לכל עסק, ארגון, חברה יש די.אן.אי ייחודי משלה. שני עסקים המוכרים מוצר זהה לחלוטין, לעולם יהיו שונים זה מזה. קל וחומר עסקים המספקים שירותים שונים מענפים שונים. המטען הייחודי של העסק, ליבו של העסק, החזון של העסק – אלה חייבים לבוא לידי ביטוי בתפעול העסק, בשיווק העסק ובכל רגע נתון. כאשר העסק מאבד את הזהות הייחודית שלו הוא בהכרח פוגע בתפעול, ביעילות העובדים, בפנייה ללקוחות וכן הלאה

תבניות מקבעות למסגרת מצומצמת. מודלים מגבילים לפרמטרים בתוך הנוסחה. טמפלטים מנציחים בינוניות. התחרות, השינויים הגלובליים, הרשתות החברתיות, הדיגיטציה כל אלה דוחקים בנו ומחייבים מהירות תגובה והסתגלות זריזה למציאות המשתנה כהרף עין. הפתרון הנכון , לכאורה, שימוש במוצרי מדף לצורך התאמת העסק למציאות העכשווית. דה פקטו, עסקים רבים נעלמים כלא היו, דועכים למרות שנקטו את כל האמצעים ופעלו כמצופה

מי שאינו מטיב לקרוא בין שורותיה של המהפכה, היא עלולה להיות בעוכריו. אף על פי שאנו רוצים להתאים את עצמנו למציאות המשתנה, לככב ברשתות, להבטיח זמן תגובה פנומנלי ללקוח ולטפל בהכל כאן ועכשיו, אסור לנו לשכוח היבט קריטי – ייחודיות. מגניב, צבעוני, מהיר – פרמטרים חשובים, אך במבחן המציאות מרבית העסקים מיישמים זאת בהצלחה רבה. אלה אינם המפתח להצלחה

החוויה הדיגיטלית חייבת לדבר את שפתו הייחודית של העסק

בעבר חווית הניהול היתה יותר פרונטלית, הזיקה הבינאישית, לחיצת היד וכו – כל אלה נעלמים אט אט מן העולם ותחתם מופיעות אפליקציות, מערכות, תוכנות, אשר בלחיצת כפתור מתניעות תהליכים מורכבים, מנתחות אותם אונליין ומסיקות מסקנות מיידיות. אמנם השגנו יעילות, אך החזון נעלם ולרוב התפוקה ירדה. מחקרים מוכיחים כי התפוקה נמוכה כאשר המוטיבציה ירודה. עובדים שאינם מוערכים, עובדים מובנים מאליהם, עובדים שלא מבינים את הקשר בין יעדי החברה לביצועים שלהם – כל אלה עובדים, חרוצים ככל שיהיו, אשר בהכרח אינם באים לידי ביטוי ולא נותנים מקסימום תפוקה. ניהול דיגיטלי אשר מתוכנן באופן נכון, אוטומציות אשר מעניקות להון האנושי שימת לב מרכזית, אפליקציות המשתפות את העובדים בתהליכי העבודה ובקבלת ההחלטות תוך יישום חזונו של העסק, פיתוחים המותאמים לאמת העסקית של העסק להבדיל ממוצרי מדף אשר כופים על העסק תרבות ארגונית חדשה ובהכרח לא מתאימה – אלה הם הנעלם במשוואת הדיגיטציה והטכנולוגיה

בדומה להנעת עובדים, גם חווית הצריכה והקנייה בעבר היו מעט שונות. קשרים בינאישיים, חוויות החושפות את חמשת החושים למוצר, לאווירה, לעסק, לייחודיות שלו. על פניו כאשר מחפשים ברשת מוצר או שירות קיימות שתי חלופות המוכר והידוע או לחלופין להמר, מאחר שהכל נראה מרשים, חדשני, אסתטי ונכון. האכזבות הגדולות שנחלו הצרכנים מהימור כושל גרמו לביקורתיות וחוסר אמון. לכן עסקים שונים ודומים שפרסמו, נכחו, הרחיבו ונקטו בכל האמצעים כשלו כישלון חרוץ. החוויה הדיגיטלית חייבת לדבר את שפתו הייחודית של העסק, חייבת להביא לידי ביטוי חוויה הנוגעת בכלל החושים אף על פי שמסך חוצץ בינה לבין הצרכן. אתרים, כרטיסי ביקור, חנויות מקוונות מתנוונים בקצב מסחרר משום שהם מדברים את התקופה ומפספסים את עצמם. הפתרון לכאורה הוא פשוט מאוד להביא לידי ביטוי את ליבו של העסק

החוויה הדיגיטלית חייבת לדבר את שפתו הייחודית של העסק

HAPPY TECH

שותפות. תהליך. רלוונטיות. ייחודיות

הפי טק מקבוצת הפי נמברס, חלוצה בפיתוח מחוץ לקופסא. הפי טק "שותפה" לעסק, לעשייה, להבנה. לימוד העסק והבנתו נעשים מרצפת הייצור ועד הצרכן. הבנת חיי העסק, הארכיטקטורה שלו, האופק אליו הוא מכוון ואיתור הלב הפועם הם תנאי הכרחי לכל פיתוח, אתר, אוטומציה או דיגיטציה בעסק. הפתרונות שלנו זמישים (זריזים + גמישים) ומכאן שהם נכונים לכל נקודת זמן למרות דרישות השוק המשתנות ואי הוודאות שחובקת אותנו. אין לנו פתרונות קסם, אין לנו טמפלטים מנצחים, אין לנו תבניות קבועות – אך יש לנו אסטרטגיה ברורה ותהליך ייחודי. היעדים אצלנו ממוקדים וברורים אך המסלול דינמי, נגיש, מעודכן ומתעדכן בהתאם לתנאי השטח. אסטרטגיה לעולם תהא שונה מעסק לעסק ומותאמת לשלב בו הוא מצוי ולייחודיות העסקית שלו. התוצאה שלנו בהכרח מנצחת מאחר שהיא משקפת את העסק ומביאה לידי ביטוי את הייחודיות שלו באופן רלוונטי ומדויק. מבעד למסכים והלחצנים ניתן להבחין באופן מובהק בעסק הספציפי ולחוות אותו בדיוק כפי שהוא. הקוד מדבר את שפתו של העסק, חוויית השימוש מדברת את התחושות של העסק וכן היכולת להתפתח טכנולוגית ודיגיטלית בכל נקודת זמן צופה את פני העתיד והמהפכות שעוד בדרך